Ny "Partner in crime"

11 maj 2017 var en stor dag på flera sätt för mig.
Den 11 maj 2010 blev jag ensam ägare till huset efter min skilsmässa.
Igår var en dag med känsla av seger - jag gjorde det, jag klarade det!
 
Men oj oj vilken stor oro det var då...
Skulle jag klara av detta ekonomiskt?
Skulle jag verkligen fixa att sköta ett hus själv?
 
För första gången som vuxen stod jag på egna ben dessutom med ansvar för 3 döttrar. Då bodde tjejerna hos mig 11 av 14 dagar. Det var en riktigt tuff och turbulent tid känslomäsigt...
En stor hjälp har ju givetvis varit att jag träffade R som har funnits vid min sida under dessa år.
 
Igår 7 år senare på dagen blev jag alltså lycklig ägare av min drömbil.
1988 såg jag en liten vit Fiat 500 (original) vid Gardasjön och blev förälskad...
Många år sedan nu, men den lilla Fiaten har följt med i mitt hjärtat i 29 år!!!
 
Här är hon!
Orsaken till min stora glädje igår... helt lyckorusig idag!
 
 
7 år senare har jag fortfarande huset kvar, livet rullar på. Jag är lycklig, jag är frisk.
Mina två äldsta döttrar har blivit vuxna och står nu på egna ben och klarar sig fint de med.
Det är riktig lycka för ett mamma-hjärta.
 
Har ju dessutom blivit mormor till världens finaste lilla kille, våran älskade Frank.
Det är så kul att vi fått en liten pojk i vår tjejstarka familj.
 
Idag längtar jag sååååå efter att träffa den lilla guldklimpen (5 dagars-abstinens nu)...
 
"Dagens Frank"
 
 
Önskar er en fin fredag!
 

Kommentarer:

1 Suss:

Wow!! Grym resa! Känner igen mig lite i din resa och är stolt över oss båda!! <3 Vilken guldklimp du investerat i! Ett äkta lyckopiller! Så söt (kan man säga söt om bil?) :)
Inte långt kvar till vi invaderar Hönö!! Hoppas på soooool!

Pussåkram

Svar: Tack...ja vi har kämpat på samma sätt båda två, ska bli så roligt när ni kommer. Klart man kan säga söt för det är ju det den är "my darkblue lady".💙Än lever hoppet om att hinna få i båten, och jaa - hoppas på både soool å skön värme. Kram
Theann

Kommentera här: