Wahlgren&Wistam på Lorensbergs Teatern

Vilken rolig kväll vi fick igår...
 
 
Efter jobbet gick jag och syster till Ljunggrens Café - ett gammalt hederligt fik på Avenyn.
Kallas visst för Ljungans  (har jag aldrig hört innan) det öppnade första gången 1895.
Så det kan man väl kalla för gammalt och hederligt. :)
 
 
Vi nappade på deras erbjudande med räksmörgås på rågbröd och ett glas Prosecco för endast 99 kr.
Jättegod smörgås med rejäla räkor och lagom med majjo.
 
Efter vår mysiga fika gav vi oss iväg till Lorensberg Teatern där vi skulle vara med på Wahlgren&Wistams livepods-inspelnings-show. Vi blev ganska tidigt på plats så vi tog varsin kaffe i väntan på "meet and greet" innan showstarten.
 
Så var det dags...
 
 
 
En lite rolig grej - När vi skulle kliva av vår "meet and greeet" säger Pernilla - Har inte vi träffats förut?
snacka om att ha ansiktsigenkänning... 2 1/2  år sedan träffade jag henne efter musikalen Förklädet. Får väl erkänna att visst lite kul var det ju allt att hon kände igen mig...
 
Publiken bestod nog av 98% kvinnor så det blev som en enda stor Tjejkväll, precis så skrattigt och bubbligt som det bara kan bli med ett gäng tjejer. Lovely!
 
Och som vi fick skrattat, de är så underbart roliga och bjuder så härligt på sig själva.
 
(Pernilla i Perellis kroppsstrumpa med tillhörande Camel Toe & Sofia i Lena PH eller det var visst Lasse Flinkmans).
 
 
**********************************************************************************************************************
Ikväll bär det av mot nya äventyr...
 
Resväskan är packad, benen är rakade och jag är redo för att tillbringa min weekend i Thessaloniki. Ikväll går planet mot Grekland och solen... Åh vad jag längtar efter att känna värme i ansiktet och kanske till och med få gå barbent i sandaler...
 

Kram på er!

Kommentera här: